Posielate pozvánky, alebo chcete zapaltiť?

Denne chŕlime reklamné príspevky, niekedy viac, niekedy menej okato predávame. Otázka je, či nezavádzame zákazníka. Netvrdím, že vedome, možno si to ani neuvedomujeme. Ale hra so slovíčkami nás môže stáť veľa.  Hlavne v copywritingu. Vysvetlím vám to na reálnom príklade.

Nie je copywriting ako copywriting

Pred rokmi som sa pýtala na členstvo BforB a dostala som takúto odpoveď, kopírujem doslova, iba časť z nej:

Nepredávajme cez pozvánky

Vážená pani Mudráková,

Ďakujeme Vám za váš záujem o koncept BforB. Rada by som Vás pozvala na  raňajky , ako hosťa , zaplatíte príspevok na raňajkový raut 7 € , ak sa Vám takýto spôsob spolupráce bude páčiť , môžete prísť ako hosť druhý krát a dojednať podmienky vzniku členstva v klube. Ročný členský poplatok ( platba za marketingové služby ) je v BA- kraji 660 € + DPH , v NR kraji 500 € + DPH. V NR kraji  zastrešujeme kluby v Nitre  Golden Hoffer a Artin , Mojmírovce , Levice a Topoľčany.

V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať !


V tomto blogu nechcem riešiť to, ako má vyzerať emailový marketing, výkričníky, vážená a pod, o tom sme si už veľa písali a hovorili všade. To proste do komunikácie nepatrí. Tobôž nie, keď má táto komunita posúvať biznis svojich členov bližšie k zákazníkom a učiť ich,  ako viac a lepšie predávať. O tom potom:)))

Mňa hlavne fascinoval obsah toho mailu, resp. POZVÁNKA, ktorá si odporovala.:

Rada by som Vás POZVALA na  raňajky, AKO HOSŤA , ZAPLATÍTE príspevok na raňajkový raut 7 €… Skrátim moju reakciu:

Dobrý deň, p…..

Ďakujem za Vašu ponuku. Nie že by som nemala  7 €,  ale… Pozývate ma ako hosťa a v zápätí chcete 7 € ?

Pomyslela som si: Čakala by som automaticky, že si hostí vážite a ste ich prítomnosťou poctení, nie pýtate od nich peniaze.  Zatiaľ čo ako marketér si poviete, že vďaka za príležitosť presvedčiť ju, za tie raňajky nám stojí… Členské je nemalé (500 – 800 €), pýtate 7 € od vášho hosťa a potenciálneho klienta?  Som teda váš hosť, alebo, nie? Mám pozvánku, alebo ponuku? Podľa toho vy máte, alebo nemáte šancu získať ma ako klienta…


No a dodávam, že toto je komunita, ktorá má pomáhať členom vďaka biznis raňajkám posúvať ich biznis, učiť ich robiť obchody, marketing atď.  Áno, to už pletiem hrušky s jablkami, to už je na inú tému, ale vrátim sa spať.

Kvalitný copywriting sa za nič neskrýva

Ak chcete zaplatiť, netvárte sa, že pozývate. Nie, v takom prípade ponúkate, a to je rozdiel.  Pozývame vás na prezentáciu spojenú s ochutnávkou, atď, to je ok. Nie však pokiaľ chceme za to peniaze. Či už ide o kurz, členstvo, alebo iný vstup niekam. Premyslite si to poriadne. Pretože môžete zákazníka naštvať a hneď v úvode si dať nálepku podvodník. Keď som pozvaná, neplatím, keď som hosť, tiež neplatím. Alebo potom ľuďom správne predostrite ponuku (podotýkam – bez slova ponuka a bez výkričníkov a vážených) a bude to ok.

Ale nenazývajte niekoho hosťom a pozvaným, keď od neho chcete peniaze. To nie je s kostolným poriadkom. Je to neetické, strácate dôveru a automaticky sa radíte medzi tých, ktorým sa neoplatí veriť, lebo klamú.

Vás keď rodičia pozvú na obed, tak si neberiete so sebou peňaženku. Je tak? Ak súhlasíte, dajte like.

Comments

comments

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Odber noviniek