Čo má spoločné obsahový marketing a dôvera?

Dôvera je najdôležitejší psychologický aspekt pri nákupe cez internet. Vlastne nielen pri online nákupe. A čo má presne spoločné dôvera s obsahovým marketingom, o ktorom počúvame z každej strany? Veľa…

Obsahový marketing  je to,

obsahovy marketing

dôvera = obsahový marketing

  1. čo dáva vašim potenciálnym zákazníkom hodnotu, úžitok a zmysel
  2. čo pomáha vytvárať a udržiavať dôveru medzi vami a vašimi zákazníkmi
  3. čo je súčasťou budovania transparentného a úprimného vzťahu s vašimi zákazníkmi, ale aj vašej značky
  4. čo vám v konečnom dôsledku prináša nečakaných zákazníkov.

Hodnota pre zákazníka

Pridanú hodnotu vášmu zákazníkovi dávate už aj tým, že ho informujete o niečom, čo mu môže pomôcť, učíte a pomáhate mu zorientovať sa, aby si správne vybral.  Že v ňom vzbudíte chuť urobiť niečo pre seba. Že ho potešíte, rozosmejete, alebo motivujete.  Urobíte jeho problém ľahší a deň krajší. Že sa nájde v tom, čo publikujete. Vytvoríte vtipný, či poučný obsah, ktorý bude chcieť sám šíriť a zdieľať s priateľmi. Tomu sa hovorí kvalitný obsahový marketing.

Dôvera zákazníka

Keď zákazník vidí, že žijete tým, čím on, že mu rozumiete, robíte svoj biznis s láskou a vážite si zákazníka, získavate si jeho dôveru. Samozrejme, všetky ingrediencie do obsahového marketingu treba pridávať s rozumnou mierou. Nie stále iba predávať, nie stále iba učiť, nie stále iba zabávať. Treba zvoliť optimálny mix a mať na pamäti, že obsah nemôže zákazníka nudiť.

Transparentný a úprimný vzťah so zákazníkom

Mnohí sa boja priznať farbu, resp. odhaliť tvár. A to je chyba. Lebo ľudia chcú vedieť od koho kupujú.  Nech je to aj muž, ktorý má eshop s dámskou bielizňou ;-) Takých nie je veľa. A budú si vás spájať s vašou značkou, budete výnimočný práve tým. Pochopia, že si stojíte za tým, čo robíte a nemáte čo skrývať. Dajte zákazníkom napríklad nazrieť do vášho zákulisia a ukážte, ako sa rodia nové šaty, ktoré predávate. Alebo im dajte tip na víkend, ktorý sa osvedčil vám.  Ak majú aj menej príjemné komenty, reagujete s pokojom. A nikdy nestavajte svoj biznis na tom, že budete očierňovať konkurenciu.

obsahový marketing

Vedieť odľahčiť deň a rozosmiať- to je dobrý obsahový marketing

Nečakaní zákazníci

Ak vytvárate rôznorodý obsah, máte väčšiu šancu prísť  aj k tým zákazníkom, ktorí vaše služby vôbec nehľadali. Hoci pátrali napríklad po rade, ako sa zbaviť vodného kameňa, google ich nasmeroval k vám. Našli váš článok s tipmi, ako na to a pomohli ste im. Pochopili, že im rozumiete, vaše rady sú pre nich cenné, začali vás sledovať, získali ste si ich.

Alebo sa zabavili na vtipnom poste o tom, že niektorí bradáči spávajú s medvedíkom:)) Odtiaľ je už veľmi krátka cesta k nákupu. Keď nie dnes, tak neskôr určite.

V takom prípade idete na obsahový marketing dobre.

Kvalitný obsah vás dostane do hláv vašich zákazníkov

Ak je váš obsahový marketing skutočne kvalitný,  zostávate v hlavách vašich fanúšikov a potenciálnych zákazníkov. Keď príde na to, že sa rozhodnú nakupovať to, čo máte práve vy v ponuke, automaticky sa im v hlave vynorí myšlienka na vás, verte tomu.

Vodu kázať, a víno piť – zabíja obsahový marketing

Nech bude váš obsahový marketing akokoľvek dobrý, keď sa v skutočnosti nebudeme k zákazníkom chovať úprimne, s úctou a rešpektom, nič vás nezachráni. Ani top copywriter a kvalitný obsah. Nikdy nesľubujme zákazníkom viac, ako im môžeme dať. Nepodceňujte zákaznícky servis.


Lebo charakter je presne o tom, ako sa správate k ľuďom, ktorých nepotrebujete. A v biznise, ako sa správate k ľuďom, ktorí u vás už nakúpili.


Sociálne siete, kde sa buduje transparentnosť, majú obrovský priestor nielen na šírenie dobrého mena, ale aj zlého. A kým z 10 spokojných zákazníkov sa pochváli priateľom 1, tak z 10 nespokojných 9. Tam nepomôže ani dobrý content. Ten musí ísť ruka v ruke so skutkami.

Slovo na záver

Je jasné, že obsahový marketing nie je záležitosť týždňa, ani mesiaca. Pretože dôvera je citlivá vec a buduje sa dlhodobo. A ideálne súčasne na webe + sociálnej sieti, ale aj v reálnom živote, pri zabezpečovaní kvalitného servisu pre zákazníkov. Je to proces, ktorý treba neustále udržiavať. Pri poctivej práci vás aj google odmení. Ak pritom, samozrejme, dodržíte určité pravidlá a nezabudnete, že aj zákazník je len človek.

Ak vám tento článok niečo dal, potešíte ma, ak mu  dáte lajk:) ďakujem

 

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Napíšte mi