Čím ma dostal copywriting, content marketing a písanie vôbec?

Kde a ako to začalo? Bola som vtedy na rázcestí. Uvažovala som, ktorým smerom sa profesionálne uberať. Vedela som, že si chcem konečne sama sebe šéfovať. Vedela som, že  som rodený obchodník a milujem marketing. No nechcela som byť  „odborník na všetko“, pretože sa poznám. Som veľmi kritická na seba a aj na všetko a  všetkých dokoola, na ktorých mi záleží.  Nerada robím všetko a dobre, radšej menej a nech to stojí za to.

Práve som sa dozvedela prekvapivú správu: „Dobrý deň, pani Mudráková. Ďakujeme za váš príbeh. Všetkých nás dostal. Vyhrali ste pre dcéru laserovú operáciu očí. Myslíte, že by sme ju mohli o týždeň operovať?“ „

Čože? Ja a výhra? Moja dcéra a operácia? Veď ona nič netuší!“  Môj príbeh..? Hneď na to, ako som sa spamätala z tohto rozhovoru a obrazne povedané „padla na zadok“, hlavou mi prebleslo slovné spojenie „váš príbeh“ a spustil sa film myšlienok – môj príbeh…

Písanie je vášeň

V hlavnej úlohe bolo malé dievčatko, ktoré zasnené držalo v ruke pero. Od detstva milovalo písanie. Bavilo ju zamýšľať sa nad pointou vecí, nad tým: Čo tým chcel básnik povedať? Čo z toho pre ňu plynie?  Čo si z toho môže do života vziať? Svoje myšlienky vkladala do úvah, ktoré s obľubou čítali učiteľky svojim starším žiakom.

Na strednej škole pani učiteľka rozdávala ohodnotené práce a tú jej si nechala na záver. Ako jedinú ju prečítala a dodala: „A toto nie je práca stredoškoláčky, Daniela. Takže čakám na prácu, ktorá bude vaša. Inak to bude za 5.“

A pamätáte sa, akú silu a čaro mal kedysi rukou písaný list? Ja si spomínam, ako sme s kamarátkami písali ich frajerom na vojnu zamilované listy.  Bolo úžasné pozorovať, k akým odpovediam sme ich inšpirovali.  Po vysokej škole som písala známym bakalárky a diplomovky.

Keď sme s dcérou písali „jej“ školskú prácu, zaskočila nás 1. cena v celoslovenskom kole – na súťaži Jána Amosa Komenského. A tak ďalej a tak ďalej.

A teraz tento príbeh, ktorý vyhral mojej dcére „nové oči“, mne dal hneď jasný impulz k tomu, čo chcem robiť. Uvedomila som si, akou vášňou je pre mňa odjakživa písanie.

Vedieť písať nestačí

Písať sme sa v škole naučili všetci, že? Jedna vec je písanie a druhá vec je marketing a obchod. Zažila som príjemné, ale aj nepríjemné stránky obchodu, stála som tvárou v tvár zákazníkom. Neľahká cesta, ale ideálna škola, naučila ma veľa.  Kontakt so zákazníkom je úžasná skúsenosť. Marketérovi odkryje veľa z toho, čo pre idea marketing, stratégiu a konkrétnu kampaň potrebuje. Z môjho pohľadu je jedno, čo človek predáva, ak je dobrý obchodník, predá všetko. Ale, ak vie niekto písať, neznamená, že vie napísať aj predajný text. Takže, nielen písanie, ale aj roky v obchode a marketingu, sú pôdou, na ktorej sa rodia texty z Danielinho pera.  

Ďakujem vám za priazeň a dôveru. S úctou, Daniela

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Napíšte mi