Kedy píšeme veľké Váš a kedy malé váš?

Keďže v marketingu musíme mať stále v merku zákazníka, je super, že sme sa naučili písať o vás (zákazníkoch), nie o nás. Čo nám však mnohým nie je jasné, kedy v tomto privlastňovacom zámene písať veľké V a kedy malé.  Možno máte pocit, že by to chcelo používať všade veľké V, lebo inak môžete pôsobiť nezdvorilo. No nie je to celkom tak. Ale, aby som nemudrovala, tiež mi to nebolo vždy jasné. Naučím vás veľmi jednoduché a logické  pravidlo, kedy a kde používať v privlastňovacom zámene váš aké v.

Kedy píšeme veľké V v slove Váš?

Veľké V v slove Váš, Vaša, Vaše, Vaši, Vám píšeme vždy, keď ide o osobnú online aj offline komunikáciu. Tým myslím obsah, ktorý adresujeme iba jednej konkrétnej osobe.

  • Emailová správa, príp. komunikácia na FB messengeri (v správe), kde dokážeme adresáta aj menom (odporúčam) osloviť a nikto okrem vás a neho to nevidí. Tak isto aj keď posielame emailom napr. osobnú pozvánku, príp. akúkoľvek emailovú komunikáciu jednej osobe.
  • Newsletter, ktorý odosielame síce na x adries, ale mali by sme sa v ňom prihovárať jednej osobe.

Je skvelé, ak môžeme byť osobní a dokážeme ho aj personalizovať (osloviť menom). Aj v prípade, že ho nepersonalizujeme, lebo nemáme mená na adresátov, vždy má byť adresovaný jednej osobe a prihovárať sa jednému človeku.

  • Je to presne tak, ako keď píšeme list, ktorý posielame poštou niekomu na konkrétnu adresu. Platí to aj vtedy, ak napr. vkladáte do balíčka s vybavenou objednávkou vašim zákazníkom ďakovný list.

Kedy píšeme malé „v“ v slove váš?

Pokiaľ píšeme obsah, ktorý vieme, že budú čítať mnohí ľudia, zákazníci a je verejne dostupný, môžu ho čítať všetci užívatelia internetu, vtedy ja na mieste malé v v slove váš.Kedy písať malé v v zámene vás

  • texty na webe, články na blogu,
  • texty na sociálnej sieti, kde mnohí robia chybu a píšu veľké V,
  • slogany – napr. Queen masáž – kráľovská odmena pre vaše telo aj dušu,
  • letáky, billboardy a všetka offline reklama, ktorá je verejne dostupná každému.

Určite ste už neraz videli veľké V aj na bigboardoch a letákoch. Ale tam naozaj nepatrí.

Jednoduchá pomoc pre Vás/vás

Vždy si vieme pomôcť jednou otázkou:

Komu adresujem tento text?

  • Jednej konkrétnej osobe, ktorá ho dostane do svojej „schránky“, do vlastných rúk? – veľké Váš, Vami.
  • Budem rád, keď si ho prečíta max. ľudí, teda všetkým, širokej verejnosti, aj tým, ktorých nepoznám – malé váš, vami.

Verím, že si na túto pomôcku spomeniete najbližšie pri písaní vašich textov.  Ak som vám týmto článkom pomohla, dajte mu like, prosím. Ďakujem:)

Ahoj, volám sa Daniela Mudráková. V marketingových vodách plávam od roku 2004. Základom prežitia v dnešnom virtuálnom svete je dobre poznať psychológiu predaja, mať cit pre obchod a rozumieť zákazníkom. Baví ma vytvárať obchodné stratégie a pomáhať vám získať zákazníkov na svoju stranu, tvoriť kampane a texty, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce, aj za peňaženku. Na seminároch a workshopoch vás rada naučím nielen ako písať trefné texty, rozumieť obchodu, ale aj ako budovať značku a predávať online.

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Odber noviniek