Nikto nie je odborníkom na všetko. Keď potrebujem urobiť daňové priznanie, zájdem s prosbou k účtovníčke. A vy asi tiež, však?  No, vidíte, tak prečo si nedáte radšej skontrolovať texty, ktoré posielate zákazníkom, alebo zverejníte na webe, v newslettri, niekomu, kto sa v tom vyzná tak, ako váš účtovník v daňových zákonoch?

Štylistická korektúra textov

Presne o tom je korektúra textov – o štylizácií. Vy viete, čo chcete zákazníkom povedať, resp. čo chcete textom dosiahnuť a ja viem, ako im to treba podať, preložiť  do reči, ktorá im je blízka, ktorej rozumejú. Tak, aby  text splnil váš zámer a motivoval ich k akcii –  napr. informovať sa, napísať email, objednať si, či zatelefonovať vám, zaujímať sa o vás, či stať sa vašim fanúšikom na sociálnej sieti.

Dnes je trendy blogovať, mnohí preto píšu, len aby písali, bez ohľadu na kvalitu, hlavne kvantita. Pravidelne článok. Niekedy by stačilo menej kvantity a viac kvality. Skôr sa tak dá dopracovať k cieľu ako, ako robiť niečo len, aby bolo ;-)

Gramatická korektúra textov

Potom je to aj o pravopise a gramatike. Kľudne používajte slangové výrazy, ak je to reč vašej cieľovej skupiny, to zákazníci privítajú a ešte sa na tom aj zabavia. Ale dajte si bacha na hrúbky a pravopis. To vyvolá automaticky nedôveru a odcudzenie. Ešte stále nájdeme na niektorých weboch privítanie od „Týmu špecialistov“, ktorí v zárodku zničia záujem zákazníka zistiť o takýchto „špecialistoch“ viac a spochybnia tak akúkoľvek svoju (aj veľmi dobrú) ponuku.


Nevhodne štylizovaný text, rovnako ako aj gramaticky nesprávny, nie je zadarmo – stojí vás stratu potenciálnych nových zákazníkov a tá je nevyčísliteľná.


Ešte stále váhate, či sa vám oplatí investovať do kvalitnej korektúry textu?

 

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Odber noviniek