Neokrádajme sa o zákazníkov

Dnes je doba, kedy všetci robia všetko a vo firmách prácu asistentky, mzdárky, upratovačky robí jedna osoba. Veď to poznáte. Nie vždy sa to však skutočne vyplatí.

Firmy v snahe šetriť často zveria prípravu celého webu jednej osobe. Takže, programuje, robí grafiku a aj vytvára obsah.  Väčšinou je však ten človek kompetentný len v jednej veci, čo je logické.  Možno nikdy nestál tvárou v tvár k zákazníkovi, ale perfektne ovláda programovanie a veci podobné. Myslíte, že bude vedieť vytvoriť hodnotný obsah? Alebo, že bude mať zákonite aj cit pre dizajn a schopnosť ho vytvoriť? Bude myslieť na to, aby sa zákazník, čo najjednoduchšie dostal tam, kam treba?

Občas web robí niekto, kto má práve vo firme čas, alebo samotný majiteľ, ktorý nie je ani webdizajnér ani copywriter. No, to je ešte tá lepšia alternatíva, lebo veľakrát je to niekto úplne mimo firmy, kto nemá o tom, čo robí firma ani šajnu. A ani ho nezaujíma, čo chce firma webom skutočne dosiahnuť. Neskúma, pre koho je web určený a kto je zákazník. Proste, má urobiť nejaký web, aby „bol“.

Nie sme takí bohatí, aby sme mohli kupovať „lacné“ veci

A to je na škodu veci, resp. peňaženky toho, kto to platí. Či už to platí, alebo to má grátis, často prerobí. Je pár veci, ktoré sa neoplatí podceniť. A toto je jedna z nich. Web je Vaša vizitka, podľa ktorej si ľudia, ktorí nás nepoznajú (ale aj poznajú) urobia o nás obraz. O tom, ako máme vo veciach jasno, akí sme v práci dôslední, akí spoľahliví, akou cestou sa uberáme, či stojíme stabilne na svojich nohách, alebo ste rozhádzaní, tak ako Váš web.

Tak sa občas stáva, že zámer minie cieľ. Vidieť to hneď na prvý pohľad podľa dizajnu a keď sa začítate, tak aj obsahu. V praxi je evidentné aj napríklad podľa toho, že názvy menu sú v štýle: O nás, Naše služby, Naše produkty, Naša ponuka, Naše ceny a pod.

Text na stránke potom vyzerá nasledovne:

  • Vitajte na našej stránke. Dovoľte nám, aby sme sa Vám predstavili.
  • Naša firma bola založená v roku 1995. Sme vedúca firma v odbore… Sme profesionáli… Sme špecialisti na …. Získali sme ocenenie…
  • Máme xy spokojných zákazníkov.  Zákazník je u nás na prvom mieste…
  • Ponúkame Vám…
  • Naše produkty sú… Naše služby sú…
  • Zavolajte nám!!!… Objednajte si… Kontaktujte nás… 

My, náš, nás, naše, s nami, nám… a pod.

Ak píšete o sebe a nie o zákazníkovi, odíjde inam

Ak píšete o sebe a nie o zákazníkovi, nútite ho hľadať riešenie inde. Odchádza a Vy ho strácate.

Nevedome sa tak okrádame o zákazníkov

Sledujeme štatistiky, čakáme na predaje, alebo aspoň dopyt. Ako je to možné? Veď máme stránku SEO optimalizovanú stránku.

Nahovárame si, že web potrebuje svoj čas. Omyl. Lepšie to nebude. Čím skôr si to uvedomíme, tým menej prerobíme. Je možné, že z takého webu kričí choas, neporiadok, nesúlad, je preplácaný, zákazník sa v ňom stráca, nevie sa zorientovať, web nemá štýl a obsah hovorí jednoznačne: Chceme predať!  Chceme od teba peniaze! Chceme zarobiť!   Ak sem aj potenciálny zákazník príde, do 3 sekúnd odchádza. Stratili sme ho. Presnejšie povedané, poslali ku konkurencii.


Nedajte sa zmiasť, že agentúra Vám vždy poskytne profesionálnu službu

Príklad: Dohodli sme sa na čiastkovom plnení. Ja urobím obsah. Profesionálna agentúra dodala štruktúru/menu a zámer. Tešila som sa na materiál, že sa znova niečo priučím od agentúry, ktorá mi materiál prepošle. O to väčšie bolo moje sklamanie, keď som si otvorila dokument, ktorý bol celý, ale celý O NÁS! Písať texty týmto štýlom a čakať, že zákazník uverí, že Vám na ňom záleží…? A že mu chcete pomôcť?  Na to môžeme zabudnúť.

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Napíšte mi