Termín dodania ako motivácia alebo demotivácia nákupu

Stalo sa vám, že ste si objednávali tovar z eshopu a odradilo vás, že ste nechceli tak dlho čakať? Tak potom nás je viac. Alebo ste si objednali a tovar neprišiel načas? Doba je rýchla, všetci sa niekam ponáhľame, nemáme čas, sme nedočkaví, netrpezliví, chceme všetko hneď.  Keď to nedostaneme, nezistíme, nenájdeme, odchádzame inam, kde nám to „hneď“ dajú, ukážu, prinesú, pošlú, vybavia. Termín dodania je často silná motivácia toho, či nakúpime, alebo nie.

Bol štvrtok a ja som rozmýšľala, ako vždy na poslednú chvíľu, čo kúpiť kamarátke na oslavu, ktorú má v sobotu. Inšpiráciu som hľadala online. Keďže mi svietilo „tovar skladom a dodáme vám do 48 hodín“, spoľahla som sa, že mám po starosti.  Potešila som sa kozmetike, ktorú má rada. Asi tušíte, ako to dopadlo. Smola, darček prišiel až po víkende, takže nie pozajtra, v piatok, ale o 5 dní, v pondelok. Ďakujem, neprosím. Ešte šťastie, že som ho objednala na dobierku. Asi tušíte, že som ho nakoniec neprevzala. Navyše som na poslednú chvíľu naštvaná behala po obchodoch a kúpila niečo, len aby som neprišla naprázdno.

Nie je tovar skladom ako tovar vlastným skladom

Krátko po tejto skúsenosti som našla krásne 3D obliečky na eshope, kde mi sľubovali dodanie dokonca hneď zajtra.  No po predchádzajúcej skúsenosti na inom eshope, mi to nedalo, najskôr som im zavolala, ako vážne to s tým dodaním myslia.

Ubezpečili ma, že obliečky, ktoré mi učarovali, budem mať doma už zajtra, lebo

  1. majú vlastný sklad, tovar naskladnený v svojich priestoroch, nie u externého dodávateľa, takže nemusia čakať na subdodávku
  2. objednávku som stihla urobiť dopoludnia, do 12.00 hod, takže zajtra môžem už spať v krásnej ružovej kvetinovej posteli:)

Keď čas rozhoduje

Tak už viem, že nie je tovar skladom ako tovar skladom. Niektoré eshopy uvádzajú tovar skladom, ale majú ho vlastne na externom sklade, nie vlastnom, čo ale zákazník netuší. Veď  jasné. Videli ste už niekde na eshope napísané „tovar externým skladom“? Ja nie.

Dobre vedieť, že posteľné obliečky, prehozy, závesy a ďalšie krásne veci z www.gabonga.sk môžu byť darčekom už na zajtrajšiu oslavu. A objednávať si online a dúfať, že mi objednávka dorazí už zajtra, nie je nemožné. Rozhodne sú ešte eshopy, ktoré si vážia dôveru zákazníkov a nehazardujú s ňou. Len si treba dobre vybrať.

Príjemné a rýchle nákupy na tých správnych eshopoch, priatelia.

Ak je pre vás dôležitá včasná dodávka vašej online objednávky, dajte tomuto článku like, prosím.

 

Ahoj, volám sa Daniela Mudráková. V marketingových vodách plávam od roku 2004. Základom prežitia v dnešnom virtuálnom svete je dobre poznať psychológiu predaja, mať cit pre obchod a rozumieť zákazníkom. Baví ma vytvárať obchodné stratégie a pomáhať vám získať zákazníkov na svoju stranu, tvoriť kampane a texty, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce, aj za peňaženku. Na seminároch a workshopoch vás rada naučím nielen ako písať trefné texty, rozumieť obchodu, ale aj ako budovať značku a predávať online.

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Odber noviniek