PR verzus Content Marketing

Snímka

Vlastne si robíme PR aj na osobnom profile na FB, nie?

Robíš si tu PR?“ Znela otázka, ktorú som vtedy dostala od anonymného odosielateľa. Mala to byť reakcia na obsah môjho profilu na zoznamke. Veľmi som tomu vtedy na prvé prečítanie nerozumela: „Čo tým chcel básnik povedať?“ A potom mi docvaklo, že to je človek z fachu. Vedel, že budovať si imidž možno x spôsobmi a nie je to len otázka biznisu. Mal pravdu. PR si vlastne vytvára každý z nás, no v podnikaní na internete vás dnes PR správa sotva predá ako kedysi.

Prečo? Kedysi to boli konkrétne médiá, ktoré boli kľúčové a mienkotvorné. Prostredníctvom nich si firmy budovali PR a imidž. Dnes je to už minulosť. Nemajú takú silu, ako by sa im možno páčilo.

Prečo? Všetci selektujeme a vyhľadávame na internete dostupné informácie a zdroje. Vyberáme si len to, čo potrebujeme a s čím sa stotožňujeme. Už sme presýtení reklamou a prázdnymi rečami. Ako sa vraví: „Nikto nikoho už rožkom neopije.“ Je tu možnosť voľby a výberu. Vyhľadávame len hodnotný a pre nás užitočný obsah. Taký, ktorý nás skutočne presvedčí, nadchne, zaujme. Taký, ktorý si nás naozaj získa a z ktorého niečo „máme“.

ČO MAJÚ PR A CONTENT MARKETING SPOLOČNÉ?

Je pravda, že v oboch prípadoch síce môžeme zjednodušene povedať, že

  • budujeme imidž firmy a predaj nie je primárnym cieľom.

V ČOM MÁ OBSAHOVÝ MARKETING NAVIAC?

Zákazníka už ale ťažšie presvedčíme len tým, že si vytvárame renomé, naservírujeme mu svoj vlastný názor na svoju firmu a niekde sa pasívne prezentujeme. Neuspokojí sa s jednosmernou komunikáciou. A to je ten rozdiel!

  • zákazník chce vedieť, ako obstojíme v konfrontácií s iným zákazníkmi a s ním,  ktorý ma potenciál stať sa našim zákazníkom
  • zákazník si chce vytvoriť o nás názor sám – na základe, povedzme tomu zjednodušene, pozorovania a interakcie.

Content Marketing preto používa vysvetľovanie, poradenstvo, vzdelávanie, inšpirujúce články, videá, dokumenty, štúdie, či emotívne príbehy. Dokážeme ho presne a účinne načasovať. To motivuje zákazníkov ku komunikácií a diskusií, ktorá v PR absentuje.


Takže  s PR nie je možné dosiahnuť taký dôveryhodný vzťah medzi vami a zákazníkom a budovať vzťahy, na ktorých stojí biznis. Ide viac-menej o jednostrannú komunikáciu, preto nie je možné dosiahnuť sekundárny cieľ za ten istý čas. To dokáže iba Content Marketing, ktorého základným pilierom je obojstranná komunikácia. Sila užitočného obsahu vám jednoznačne spoľahlivejšie pomôže nielen získať si vášho zákazníka na svoju stranu, ale aj motivovať ho k nákupom.

A ak sa predsa len rozhodnete pre PR, odporúčam natívne PR.

 

marketing, ktorý chytí za ♥
viac na mudrakova.sk
Facebook Instagram