Zvýšte šancu zmeniť čitateľa na zákazníka

Ak web zasiahne zákazníka, ste na dobrej ceste ho získa

Nech už píšete akýkoľvek predajný text,  blog, prezentáciu,  e-book, leták, alebo obsah na web, je treba, zjednodušene povedané, vedieť čo sa odohráva v hlavách vašich zákazníkov. Vďaka tomu je možné im predajné texty správne naservírovať tak, aby sa z vašich potenciálnych zákazníkov skutočne v budúcnosti stali aj platiaci zákazníci.

A to, akými fázami musí prejsť váš čitateľ, návštevník vášho webu/eshopu, aby sa rozhodol pre vás, vystihuje presne AIDA metóda, ktorej by sme sa mali pri copywritingu držať.

 


KVALITNÝ OBSAH A AIDA METÓDA

 

1.) V prvom rade treba UPÚTAŤ pozornosť.  V prípade webstránky záleží od prvého dojmu. Máte naň len pár sekúnd. Ide o pocit, ktorý v návštevníkovi vyvoláte. Ten ho buď posunie k bodu 2.)  alebo ho zastaví a pošle ku konkurencii.

  • Môžete vyvolať hneď dojem, že ste profík, že viete, čo robíte. Máte vo veciach jasno, istý smer a stabilné základy. To sa zákazníkovi bude páčiť a tým upútate jeho pozornosť.
  • Ale môžete aj pôsobiť chaoticky, neisto, ako keby sa hľadáte. Máte web preplácaný, neprehľadný, čo vzbudí nedôveru a zákazník je fuč skôr, ako si stihne niečo prečítať.

Dizajn,  grafika, copywriting a celkové usporiadanie webu hrá v tomto prípade dôležitú úlohu.

  • Rovnako tak je to aj s článkom.Tu je dôležité to, čo vidí čitateľ na prvý pohľad – nadpisy a kľúčová je tu aj typografia článku, o ktorej sme si už písali. Odporúčam ju nepodceniť.
  • V prípade konkrétneho produktu na eshope – prvý dojem vytvorí napr. obrázok, video a nadpis produktu.

2.) Keď sa nám podarilo upútať pozornosť, teraz treba zákazníka ZAUJAŤ. Na vzbudenie záujmu vždy dobre funguje komunikovať výhody a úžitok pre zákazníka. To je ten správny motivátor. Preto, rozmýšľajte pritom ako on: „Čo budem mať ja z toho, keď si toto kúpim, objednám?“ Tým si získate jeho záujem.

  • pokiaľ ide o web, určite klikne alebo bude scrollovať, aby sa dočítal viac,
  • pokiaľ ide o úvod článku, určite ho zaujme, ak v ňom nájde profit pre seba, s istotou ho bude chcieť dočítať dokonca, aby sa dozvedel pointu.

    AIDA metóda vám pomôže predať


3.) Záujem by mal prerásť do TÚŽBY. Stalo sa aj vám, že ste si prezerali stránky, alebo čítali článok a zrazu ste zistili, že produkt, alebo službu, opísanú v článku, by ste si vlastne tiež radi objednali? Možno ste to ani nemali v pláne. Ale obsah na webe vás dostal a zrazu ste mali potrebu si to tiež zadovážiť, vyskúšať, či mať doma. Presne to bol ten kvalitný obsah, dobrý článok, alebo popis produktu, ktorý predáva. Pretože dokázal podporiť vašu potrebu, dokonca vzbudiť vašu túžbu.


4.) Od tohto kroku je len kúsok k AKCII. Teraz musíme zákazníka motivovať k aktivite. To znamená napríklad,  kontaktovať nás, napísať nám email, dohodnúť si stretnutie, zatelefonovať nám, alebo priamo urobiť objednávku.

K akcii môžete využiť rôzne buttony, formuláre a iné podporné prvky. Dôležité však je, aby boli čo najstručnejšie, najprehľadnejšie a najjednoduchšie.  Pretože, majte na pamäti, že váš zákazník je zaneprázdnený a ak sa napríklad v objednávke na eshope stratí, aj v tomto poslednom kroku môžete o neho prísť.


OBSAHOVÝ MARKETING POTREBUJE STRATÉGIU

Čokoľvek, čo robíte a týka sa to obsahového marketingu, musí mať hlavu a patu. Aj tu platia určité pravidlá, ktoré sa však dajú naučiť. Zvoľte správnu stratégiu a vďaka AIDA metóde sa vám podarí predávať viac ako doteraz. Choďte krok po kroku, preverte si, či ste upútali, zaujali, vzbudili túžbu a akcie vašich zákazníkov sa prejavia na väčšej konverzii a aj väčších tržbách. Držím vám palce.

MARKETING, KTORÝ CHYTÍ SA SRDCE
Facebook Instagram