• Nezahadzujte svoje články, posty a newslettre do koša pre tento smiešny nedostatok

    Napísali ste top článok s hodnotným obsahom a výpoveďou. Tešíte sa, ako ho pustíte do sveta, ako sa rozchytá a nadchne čitateľov a ste si istý, že to bude pecka. 

    a.) Všimli by ste si tento post na mojom fan page, alebo absolútne nie?

    a.) Všimli by ste si tento post na mojom fan page, alebo absolútne nie?

    A potom to príde: sklamanie.  Nemá absolútne odozvu, s akou ste počítali.  To isté sa Vám môže stať na sociálnej sieti. Poviete si: „Wau, to je skvelá myšlienka, chytľavá, to bude viral!“. V skutočnosti ju však ľudia takmer odignorujú a zostane bez povšimnutia, lajkov, komentára, či reakcie.

    Môže za tým byť zdanlivo úplná maličkosť, ktorú sme podcenili. Môže to mať na svedomí obrázok.  Neveríte? Tak si vyskúšajte tento jednoduchý test a určite zmeníte názor.  Dajme tomu, že ste zažili niečo zaujímavého, s čím by ste sa radi podelili s fanúšikmi ako ja. Skúste im to na sociálnej sieti podať trikrát inak.

    Ako pomôcť postom na sociálnej sieti a článkom na blogoch?

    b.) A čo táto foto k postu na FB? Je to už lepšie? Všimli by ste si ten post takto skôr?

    b.) A čo táto foto k postu na FB? Je to už lepšie? Všimli by ste si ten post takto skôr?

    1. Zverejnite post alebo myšlienku bez obrázka, ako vidíte na obrázku a.) hore.
    2. Zverejnite ho s normálnym obrázkom, takým, ktorý sa stratí v dave ostatných, nič nevraviacich, nudných, ktorý nemá podnet, emóciu, aby zaujal – napríklad obrázok knihy na stole.
    3. Zverejnite ho s reálnym, originálnym, výstižným, nápaditým foto a navyše, môže byť nedokonalé a ideálne neformálné, môžete byť na fotografii Vy osobne, mala by byť k téme, samozrejme – viď obrázok b.).

    No úprimne, ak by Vás zaujal jeden z týchto postov,  ktorý by to bol?  Žeby, tretí…? Ten mal naozaj prekvapivú odozvu, hoci v tom výraze mohol byť trošku aj vtip ;-)

    Čo sa teda stane, ak tieto 3 druhy postov, dajme tomu s 2 mesačným odstupom, v tom istom večernom čase a v ten istý deň v týždni zverejníme, už vieme…

    Toto isté môžete vyskúšať v článku na Vašom blogu. Zmeňte po čase aspoň prezentačný obrázok k článku a znova ten článok zazdieľajte na svojom fan page. Výsledok bude vždy iný. Ak máte super foto či už vlastnú alebo z fotobanky, vtipnú, k veci, originálnu – máte zaručenú odozvu a aj zdieľanie za predpokladu, že obsah je hodnotný. Príkladom takého môjho článku s vtipnou prezentačnou fotkou je 7 chýb, ktoré robíme najčastejšie na Facebooku.

    12803092_1143689805644086_2109522692747398315_nAko zvýšiť efektívnosť newslettrov?

    Rovnako to platí aj pri posielaní newslettrov. Ak posielate predajné newslettre, moja rada znie:

    Ak je to aspoň trochu možné, vyhnite sa formálnej grafike.

    Namiesto profi nafotenej bundy na krásnej modelke, oblečte si ju Vy, alebo Vaša predavačka a takúto fotku pošlite. Garantujem Vám ohlas iný  ako v prípade modelky. Prečo? Lebo v tej fotke s Vami sa reálny smrteľník skôr nájde.

    Namiesto nadizajnovanej pozvánky na školenie, dajte fotku z minulého školenia s ľuďmi, ktorí sú na záver vysmiati a plní elánu a nových vedomostí.

    Ak propagujete zábavný deň v shopping centre, netrápte grafika s návrhom. Vykúšajte do newslettra pridať iba obyčajnú fotku z takej reálnej akcie, ktorá je trošku živá, cítiť z nej zážitok, emóciu a možno aj vtip. O texty sa nebojte, tie pridajte nad obrázok a pod obrázok. Budete veľmi prekvapený, aký výsledok získate.


    Samozrejme, všetky fotky a materiály, také tie natural, musia byť slušne nafotené a mať akú takú kvalitu a veľkosť, aby to nevyzeralo lacno. Ak to aj nebudú Vaše fotky, ale fotky z fotobanky, nech to  chytí za srdce, alebo za kútik úst :) – osobné, iné, originálne,  vtipné, výnimočné, pozitívne, prekvapivé aj šokujúce... Potom mi napíšte, prosím, ako Vám zafungovali posty, články a newslettre, ktoré mali ľudskejší obraz a  takéto prirodzenejšie kotnúry. K tomu sa žiada, prirodzene, aj ľudsky  a neškrobene písať.


    Áno, chce to čas. To sa mi radí, ale ako sa vraví: „Obuvník chodí bosý“. Ja  tiež nemám vždy čas robiť originálne posty, ale ak mi na niečom záleží, toto pravidlo s obrázkom nikdy nesklame. Mám to vyskúšané, ale poteším sa, ak mi dáte aj Vy vedieť, ako to zafungovalo Vám.

    Držím palce, nech sa darí vytvárať atraktívny obsah, ktorý aktivuje Vašich fanúšikov aj zákazníkov. Ďakujem a prajem Vám čo najviac ľudských príspevkov, článkov, newsletrov .

    O autorovi Daniela


    Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie, som zaťažená na gramatiku a veľmi dobre poznám psychológiu predaja - nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia Vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Nikdy nespúšťam zo zreteľa zámer komunikácie. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem Vám aj s FB, webom a predajnými technikami. Relaxujem písaním článkov pre lifestyle portály. Viac tipov, rád a inšpirácií nájdete na https://www.facebook.com/danielinepero

Comments are closed.