Kto píše

Čo je zámerom Danielinho pera?

Keď som sa v roku 2004 uchádzala o prácu marketéra pre obchodné centrum, slovo „marketing“ mi veľa nehovorilo.  Personalista mi povedal, že som bola natoľko presvedčivá, že sa nemohli rozhodnúť inak. Je to tak, zaumienila som si to ešte v čase, keď neboli postavené ani múry obchodného centra ;-) Majiteľ bol Angličan a moja angličtina mizerná. Pohovory boli v českej personálke. Do posledného kola som išla už na Slovensku, ale nie po svojich, ale „po barlách“. Mala som úraz a deň pred operáciou ma mal vidieť ešte riaditeľ. Ten dream job som dostala. Bola to pre mňa úžasná škola. Milovala som svoju prácu a robila ju celým srdcom.

Naučila ma veľa, nie však obchodovať. Až po tom, čo som nadobudla skúsenosti z obchodu a sama musela predávať ako obchodník (o pár rokov neskôr), zistila som, ako a kam mieriť marketing. Všetko mi začalo do seba zapadať ako puzzle. Vtedy som prácou obchodníka nebola nadšená, ale dnes som vďačná. Sú to skúsenosti na nezaplatenie.

Mojim zámerom na tomto blogu je:

  • Pomáhať Vám získať si záujem a priazeň zákazníkov – hlavne textami a obsahom, ktorý sa ich dotkne a motivuje ich k Vášmu osloveniu, nákupu, alebo k inej forme kontaktu.
  • Zlepšovať obchodnú komunikáciu. Zasvätiť Vás do psychológie predaja a pravidiel, ktoré mám vyskúšané vo viac ako 10 ročnej praxi.
  • Pomáhať Vašim potencionálnym zákazníkom, vedieť si v mori ponúk vybrať a dať im dôvod správne sa rozhodnúť – pre Vás.
  • Pomáhať Vám vytvárať a zveľaďovať vzťahy, či už pracovné, osobné alebo medziľudské. 

Presne pre „to“ – bolo Danieline pero stvorené.


Môj príbeh, alebo:  Prečo robím to, čo robím?

Vitajte priatelia, je mi potešením vaša spoločnosť na tomto webe.

Tak, kde to začalo? Bola som vtedy na rázcestí. Uvažovala som, ktorým smerom sa profesionálne uberať. Vedela som, že si chcem konečne sama sebe šéfovať. Vedela som, že  som rodený obchodník a milujem marketing. No, nechcela som byť  „odborník na všetko“, pretože sa poznám. Som veľký kritik voči sebe aj ľuďom a veciam, na ktorých mi záleží. Nerada robím všetko a dobre, radšej menej a nech to stojí za to.

Práve som sa dozvedela prekvapivú správu: „Dobrý deň pani Mudráková. Ďakujeme za váš príbeh. Všetkých nás dostal. Vyhrali ste pre dcéru laserovú operáciu očí. Myslíte, že by sme ju mohli o týždeň operovať?“ „

Čože? Ja a výhra? Moja dcéra a operácia? Veď ona nič netuší!“  Môj príbeh?… Hneď na to, ako som sa spamätala z tohto rozhovoru a obrazne povedané „padla na zadok“, hlavou mi prebleslo slovné spojenie „váš príbeh“ a spustil sa film myšlienok – môj príbeh…

Písanie je vášeň

V hlavnej úlohe bolo malé dievčatko, ktoré zasnené držalo v ruke pero. Od detstva milovalo písanie. Bavilo ju zamýšľať sa nad pointou vecí, nad tým: Čo tým chcel básnik povedať? Čo z toho pre ňu plynie?  Čo si z toho môže do života vziať? Svoje myšlienky vkladala do úvah, ktoré s obľubou čítali učiteľky svojim starším žiakom.  Na strednej škole pani učiteľka rozdávala ohodnotené práce a tú jej si nechala na záver. Ako jedinú ju prečítala a dodala: „A toto nie je práca stredoškoláčky, Daniela. Takže čakám na prácu, ktorá bude vaša. Inak to bude za 5.“

A pamätáte sa, akú silu a čaro mal kedysi rukou písaný list? Ja si spomínam, ako sme s kamarátkami písali ich frajerom na vojnu zamilované listy.  Bolo úžasné pozorovať, k akým odpovediam sme ich inšpirovali.  Po vysokej škole som písala známym bakalárky a diplomovky. Keď sme s dcérou písali „jej“ školskú prácu, zaskočila nás 1. cena v celoslovenskom kole – na súťaži Jána Amosa Komenského. A tak ďalej a tak ďalej.

A teraz tento príbeh, ktorý vyhral mojej dcére „nové oči“, mne otvoril oči. To bol impulz. Uvedomila som si, akou vášňou je pre mňa odjakživa písanie.

Vedieť písať nestačí

Jedna vec je písanie a druhá vec je marketing a obchod. Zažila som príjemné, ale aj nepríjemné stránky obchodu, stála som tvárou v tvár zákazníkom. Neľahká cesta, ale ideálna škola, naučila ma veľa.  Kontakt so zákazníkom je úžasná skúsenosť. Marketérovi odkryje veľa z toho, čo pre stratégiu, alebo konkrétnu kampaň potrebuje. Z môjho pohľadu je jedno, čo človek predáva, ak je dobrý obchodník, predá všetko. Ale, ak vie niekto písať, neznamená, že vie napísať aj predajný text. Takže, nielen písanie, ale aj roky v obchode a marketingu, sú pôdou, na ktorej sa rodia texty z Danielinho pera.  

Ďakujem vám za priazeň a dôveru. S úctou, Daniela