Ako na kvalitný content marketing?

Ako písať predajné texty?

Ako písať predajné texty?

Poznáte to, dvaja hovoria to isté a pritom sa vám zdá, že každý hovorí niečo úplne iné. Rozdiel je v tom, ako to povedia, aké volia slová, ako sa vyjadria. V online marketingu je to o to ťažšie, že tu chýba mimika, gestikulácia, výraz, vôňa, doplňte si, čo ešte…

Ale od toho je tu kvalitný content marketing, ktorý má za úlohu v čo najväčšej možnej miere toto nahradiť a vdýchnuť do slov život, výraz a emóciu.

Základné pravidlá content marketingu

OTÁZKY, PRIAMA REČ: Pokúste sa čo najčastejšie vtiahnuť ľudí do diskusie, do deja. Aby sa zamysleli, pouvažovali. Oveľa ľahšie tak dokážete aj vzbudiť potrebu a túžbu zákazníka. Používajte otázky aj v statusoch na sociálnej sieti, aby ste otvorili debatu a ľudí motivovali ku komentom. V článkoch sa hodí aj priama reč.

JAZYK ZÁKAZNÍKOV: Hovorte, resp. píšte rečou, ktorej vaši potenciálni zákazníci rozumejú. Nepoužívajte odborné výrazy, ktorým nerozumejú všetci. Ak je to nevyhnutné,  radšej použite bežný výraz a do zátvorky dajte odborný. Vyjadrujte sa tak, ako keby ste sa rozprávali s priateľmi. Ak to tak cítite a hodí sa to, tak kľudne použite aj slangové výrazy, ale píšte gramaticky správne a vyhnite sa hrúbkam.

ÚŽITOK, PRÍNOS: Zákazníkom už dávno nepredávame produkty, služby, ale to, aký úžitok z toho majú. To je ich jediná motivácia nakúpiť. Preto, ak ide o predajné texty a chýba tam prínos pre zákazníka, tak nemožno hovoriť o content marketingu alebo kvalitnom copywritingu.

JEDNA TÉMA:  Ide o akýkoľvek obsah, statusy, newslettre, články na blogoch – držte sa jednej témy, nemiešajte hrušky s jablkami. Ak ide o článok, pri ktorom sa počas písania zamotáte, odložte si ďalšie príbuzné témy na nadchádzajúce články. Napíšte článok radšej kratší, ale konkrétnejší a držte sa témy. Lebo, ak sa zamotáte, stratili ste zákazníka a jeho dôveru.

EMÓCIA A EXPRESÍVNE SLOVÁ: Niekto považuje emóciu za slabosť, iní pochopili, že v content marketingu má veľkú silu. Preto sa nebojte ani emotívnych a experesívnych slov, ak sa vám hodia do textu. Tak, ako by ste ich naživo vyslovili, tak ich online použite. Napr.  Fúúúha, presne tohto som sa obávala…

NÁZORNÉ PRÍKLADY: Pôsobí to oveľa dôveryhodnejšie. Ak píšete článok, ktorý má niečo vašich zákazníkov naučiť, alebo im niečo vysvetliť, podložte to príkladom, aby to čitatelia pochopili a vedeli si aj predstaviť. Pretože, ak nebudú rozumieť tomu, (čo sa vám zdá úplne zrozumiteľné, ale nie je), nedočítajú a odchádzajú. Priložte aj obraz (vysvetľujúci obrázok, graf) a ak si trúfate, aj video.

DEJ, NIE TRPNÝ ROD:  Povedali sme si, že chceme do písmenok vniesť život. Preto, vyhnite sa trpným príčastiam a takým tým slovám bez života. Používajte slovesá a slová, ktoré majú dej, život. Namiesto spojenia Bol nájdený, napíšte Našla som a pod.

BUĎTE JEDNÝM Z TÝCH, PRE KTORÝCH PÍŠETE: Robte texty a každý obsah na web, články na blog tak, aby bolo jasné, že ste jeden z nich. Píšte „z ich strany“. Stále sa treba vžiť do role zákazníka. Aby bolo zrejmé, že pochádzate z radov ľudí, ktorým sa prihovárate, viete čím žijú, rozumiete ich potrebám. Čím väčší prienik zákazníci medzi vami a sebou nájdu, tým väčšiu dôveru si u nich získate.

KAŽDÉ SLOVO NAVYŠE PREČ: Je jedno, či píšete newsletter, článok do novín, texty na leták, alebo článok na blog, na toto nikdy nezabudnite. Vždy majte na pamäti, že menej je viac. Snažte sa čo najmenej slovami vyjadriť čo najviac. Neotravujte ľudí zbytočnými „omáčkami“.  Všetci sme zaneprázdnení a ponáhľame sa niekam. Máme čas len na podstatné veci, selektujeme. V každom prípade  si niekoľkokrát po sebe prečítajte svoj content a vyhoďte postupne všetky slová navyše. Nakoniec zistíte, že tam vlastne ani nechýbajú a vtedy to bude ono.

Slovo na záver

Určite by sme mohli v pravidlách ešte pokračovať, ale toto sú tie najdôležitejšie. Všetko je to teda o tom, ako nám autor text naservíruje.  Niekedy si to však zbytočne komplikujeme, hľadáme v tom veľkú vedu a chceme pôsobiť príliš múdro a odborne.  Pozornosť zákazníka si ale udržíme iba obsahom, ktorý pochopí a ktorý má pre neho hodnotu. A presne tomu hovoríme dobrý content marketing.

Želám vám veľa nápaditosti, vtipu a hlavne prirodzenosti pri písaní.

O autorovi Daniela


Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie a veľmi dobre poznám psychológiu predaja, nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem vám aj s FB, webom, predajnými technikami a obchodnou stratégiou. Na seminároch a workshopoch vás naučím, ako písať trefné texty.

TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Napíšte mi