KVALITNÝ COPYWRITING

jeho autor by mal byť minimálne

  • skúsený obchodník, empatický psychológ, dobrý marketér,
  • majster slova, gramatiky a štylistiky,
  • kreatívny, akčný, ale aj ľudský a vyzbrojený dávkou humoru a fantázie,
  • vždy by mal mať jasno v tom, čo chce textom dosiahnuť,
  • nikdy by nemal zabúdať dívať sa na svet očami potenciálneho zákazníka, čitateľa


ČÍM TO JE, ŽE NÁS NIEKTORÉ VECI OSLOVIA A INÉ IGNORUJEME?

Zákazník je dnes oveľa náročnejší ako kedysi. Neosloví ho len tak hocičo, trpí skôr reklamnou slepotou, pretože reklama na neho vykúka z každého rohu. Ak oslovíte a zaujmete zákazníka, je jedno či facebookom, online reklamou, letákom, billboardom, kam pôjde ako prvé? Na web. Lebo akýkoľvek reklamný banner, PR článok, akákoľvek reklama, je pre zákazníka často impulzom dozvedieť sa viac a preto skončí u vás doma – tj. na vašom webe. Tak oplatí sa tvorbu webu podceniť, alebo snažiť sa na ňom ušetriť? Odpoveď  poznáte.

Copywriting je široký pojem, ale tu niekde by sme mali začať – textami na webe. Webstránka je to miesto, kde si zákazník vytvorí o nás PRVÝ DOJEM a TEN DRUHÝKRÁT NEUROBÍME. To sa netýka iba slova.

Majte na pamäti, že váš zákazník je zaneprázdnený, preto je dôležité, aby texty boli trefné, konkrétne, jednoznačné, vypovedajúce, k veci, bez zbytočných slov a „omáčok“. A ak budú aj kreatívne a vtipné, máte vyhraté.


AKO PÍSAŤ TEXTY NA WEB?

Máte nového známeho. Prídete k nemu domov (teda na web) a podľa toho, ako to u neho na vás zapôsobí,  ako sa u neho cítite, urobíte si o ňom obraz. O tom, aký je. Ak sa tam cítite skvele, nebude sa vám chcieť odísť, získa si vašu dôveru. Ak sa naopak, cítite nie veľmi príjemne, bude vás to ťahať preč, niekam inam. Tak je to aj s webstránkami.

Preto, vytvorenie webstránky a texty na webe majú kľúčovú rolu v biznise. Takže, teraz je to už len na vás. Ale pozor! Máte len pár sekúnd, aby ste zaujali a oslovili vášho zákazníka. TAK, AKO NA TO?

Kým sa váš potenciálny zákazník dostane na váš web, stojí vás to asi dosť úsilia. Teraz, keď vás už konečne našiel, viete, čo urobí?

  • zisťuje, či je tu správne (?), hľadá najskôr očami vizuálne informácie, až potom číta,
  • zisťuje, či mu rozumiete, či ho chápete (?), číta a orientuje sa tu,
  • hľadá, či je na webe niečo Pre Neho, čo mu pomôže, niečo, čo mu prinesie úžitok alebo pomôže vyriešiť jeho problém (?), prípadne prebudí jeho skrytú túžbu, potrebu.

Ak to nie je hneď v priebehu pár sekúnd zrejmé, odchádza inam – ku konkurencii.


PRETO BY KAŽDÝ WEB MAL MAŤ „DUŠU“ A VEDIEŤ SA ZÁKAZNÍKA „DOTKNÚŤ“ ORIGINÁLNYM A NÁPADITÝM OBSAHOM, DIZAJNOM.

ZÁKAZNÍK BY SA NA ŇOM MAL VEDIEŤ VEĽMI JEDNODUCHO ZORIENTOVAŤ – MAL BY BYŤ UŽÍVATEĽSKY JEDNODUCHÝ A PRIATEĽSKÝ


ČO MÁ ZA ÚLOHU KVALITNÝ SEO COPYWRITING?

Copywriting je text, ktorý predáva. Je to písanie obsahu – postavené na Emóciách a Vzťahu so zákazníkom. Opiera sa o psychológiu predaja, ale jeho silnou barličkou sú kľúčové slová, s ktorými sa kamarátia Google roboti. Tí si vás vo vyhľadávačoch potom všimnú buď viac, alebo vôbec. Ale pozor, to neznamená, že kľúčovými slovami preplácate vašu webstránku a máte vyhraté. Text musí mať v prvom rade hlavu,  pätu a aj dušu. Až potom sa naň treba pozrieť z pohľadu SEO a optimalizácie.


EMÓCIE PREDÁVAJÚ

Každý zákazník musí vedieť, že je pre nás dôležitý. Že nie je iba jeden z mnohých. Iba ak máme skutočný a nefalšovaný vzťah so zákazníkom, sme dostatočne empatickí, zaujímame sa o neho a záleží nám na ňom, iba vtedy dokážeme vyvolať emocionálny zážitok. A to je impulz k záujmu. Niekedy je to dlhšia cesta, ale  dá sa to dosiahnuť, zjednodušene povedané, správnym slovom.


Referencia k webstránke:

„Danielka, som veľmi rada, že som ťa spoznala, nielen ako hodnotného človeka, ale aj ako úprimnú a otvorenú osobu v komunikácii. Komunikácia bola kľúčová pri vytváraní webu.

Nie vždy nám webmaster rozumel, no vďaka tvojej rýchlosti, spoľahlivosti a profesionalite, ti vďačím za pekný, funkčný a dizajnovo skvele zvládnutý web.
Zistila som, že copywriting má naozaj zmysel. Tvoje reklamné texty sú gramaticky, pravopisne a štylisticky zosynchronizované so všetkými navrhnutými prvkami na webe. Môžem len odporúčať prácu z Danielinho pera.“copywriting – www.mobik.sk
TEXTY, KTORÉ CHYTIA ZÁKAZNÍKOV NIELEN ZA SRDCE, ALE AJ ZA PEŇAŽENKU
Facebook Napíšte mi